Menghilangkan Parut Dengan Efektif, Ada 12 Cara

Menghilangkan Parut Dengan Efektif, Ada 12 Cara

Anda Nak Menghilangkan Parut?

“Adoiii Tom, kenapalah kau cakar pipi aku ni? Kan dah merah, luka dan bercalar-balar. Cubalah cakar kat kaki ke tangan aku. Habislah berparut pipi gebu aku ni. Dah tak nampak cun lah macam ni! Siap kau Tom, aku dapat kau nanti, memang ada yang kena pukul!

Parut luka memang sukar dihilangkan. Meskipun ia tidak menyakitkan tetapi ia boleh menjejaskan penampilan lebih-lebih lagi jika ia di muka.

Banyak produk menghilangkan parut ada di pasaran tetapi jika anda memilih untuk mengguna bahan yang selamat dan semula jadi, bolehlah mengguna bahan seperti berikut.

Foto Kredit: tmbcosmeticsurgery.com

12 PETUA MENGHILANGKAN PARUT DENGAN EFEKTIF, TANPA PRODUK!

Berikut adalah 12 petua menghilangkan parut dengan menggunakan bahan semulajadi.

Selain parut luka, anda juga boleh menggunakannya untuk memudarkan parut jerawat pada muka.

1. LEMON

Potong buah lemon kepada dua bahagian. Sapu pada parut sambil itu picit sedikit demi sedikit hingga keluar jusnya.

Lemon berfungsi sebagai peluntur semula jadi, menjadikannya bahan efektif untuk menghilangkan sebarang kesan parut.

Untuk kesan lebih bagus, minum jus lemon tanpa gula dua kali sehari selama 15 hari.

Foto Kredit: aubreyorganicsuk.co.uk

2. MINYAK ROSEHIP SEED

Titiskan sedikit minyak pada jari dan urut perlahan-lahan pada parut. Lakukan dua kali sehari.

Minyak ini biasanya digunakan dalam industri kosmetik terutamanya krim penghilang parut.

Petua hilangkan jerawat

Foto Kredit: rajayurved.blogspot.my

3. KIUB AIS

Ambil kiub ais dan lakukan pada parut.

Lakukan sekerap mungkin.

menghilangkan parut

Foto Kredit: livestrong.com

4. DAUN ALOE VERA (Vivix)

Potong daunnya dan picit sehingga keluar cairan.

Ambil dan sapukan pada parut.

 

Berikut adalah 12 petua menghilangkan parut dengan menggunakan bahan semulajadi.

Selain parut luka, anda juga boleh menggunakannya untuk memudarkan parut jerawat pada muka.

1. LEMON

Potong buah lemon kepada dua bahagian. Sapu pada parut sambil itu picit sedikit demi sedikit hingga keluar jusnya.

Lemon berfungsi sebagai peluntur semula jadi, menjadikannya bahan efektif untuk menghilangkan sebarang kesan parut.

Untuk kesan lebih bagus, minum jus lemon tanpa gula dua kali sehari selama 15 hari.

Foto Kredit: aubreyorganicsuk.co.uk

Leave a Comment

CommentLuv badge