Zinc Membantu Mereka Yang Mengalami Masalah Kesuburan

Sebelum saya bercerita tentang kelebihan Zinc membantu mereka yang mengalami masalah kesuburan. Kita perlu tahu apakah itu kesuburan. Kesuburan adalah keupayaan sepasang suami isteri untuk mendapatkan zuriat. Kesuburan bukan hanya bergantung kepada keupayaan wanita semata-mata malah turut dipengaruhi keupayaan lelaki atau suami. Menurut kajian, hampir 30% masalah kesuburan berpunca daripada lelaki. Jika sudah setahun anda … Read moreZinc Membantu Mereka Yang Mengalami Masalah Kesuburan

Lelaki Memang Malas Makan Vitamin, Fakta Atau Auta ?

Kebanyakkan lelaki memang suka bersukan, pada mereka bersukan itu maknanya terjagalah kesihatan mereka tapi kalau diminta  makan vitamin, macam-macam alasan diberikan. Lecehlah, banyaknya nak kena telan… bla…bla, kena disiplin la bla..bla. Sudahnya  vitamin tak makan dan tengok-tengok sudah luput tarikh. Rasa rugikan. Tak percaya, video ini membuktikan. Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah … Read moreLelaki Memang Malas Makan Vitamin, Fakta Atau Auta ?

Tips Penjagaan Selepas Keguguran

Bagi mereka yang baru keguguran, pasti tertanya-tanya perlu berpantang ke, makanan apa yang perlu dimakan atau dielakkan. Lebih-lebih lagi ini adalah pengalaman pertama dan kebetulan pula berjauhan dari keluarga untuk membantu. Saya akan berkongsikan pelbagai pertanyaan dan jawapan yang mungkin boleh membantu uolls mengatasi kerisauan. Dan seterusnya kembali pulih, sihat dan ceria seperti biasa. Mana … Read moreTips Penjagaan Selepas Keguguran

Menu Berpantang Ibu Caeserian Dan Elak Sembelit

Secara umumnya wanita yang berpantang perlu elakkan makanan laut seperti udang, sotong, ketam,  kerana boleh menyebabkan kegatalan pada luka. Manakala telur boleh menyebabkan luka lambat sembuh dan mungkin bernanah. Manakala ikan laut yang  boleh dimakan adalah dari jenis bersisik atau ikan berdaging putih seperti ikan siakap, ikan merah, ikan kerisi, ikan bawal putih, ikan tenggiri … Read moreMenu Berpantang Ibu Caeserian Dan Elak Sembelit

Hilangkan Parut Chickenpox Yang Hodoh Dengan Cepat

Siapa pernah kena cacar air atau chickenpox mungkin semasa kecil, semasa sekolah atau semasa dah dewasa? Saya sendiri pernah mengalaminya semasa umur 15 tahun, ingat lagi badan tiba-tiba rasa seram sejuk, macam nak demam, memang rasa tak selesa tiba-tiba ternampak 1 – 2 gelembung kecil di tangan, alamak balik je rumah terus tunjuk kat mak, … Read moreHilangkan Parut Chickenpox Yang Hodoh Dengan Cepat

Kelebihan Dan Kebaikan Zinc Complex Shaklee

12 Ogos 2014, Selasa Perbezaan Zinc Shaklee Yang Perlu Anda Tahu Dirumus dari Zinc glukomat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan Zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh. … Read moreKelebihan Dan Kebaikan Zinc Complex Shaklee

Punca Rambut Gugur Selepas Bersalin

Adakah anda sedang mengalami keadaan yang sama seperti gambar di atas, jangan senyum ya. Situasi ni boleh berlaku kepada sesiapa sahaja walaupun anda bukan ibu yang baru bersalin. Ia boleh disebabkan oleh pelbagai faktor dan kebiasaannya berlaku kepada wanita yang baru bersalin, orang tua-tua cakap kalau anak dah pandai main “buih” rambut maknya akan mula … Read morePunca Rambut Gugur Selepas Bersalin

Vitamin Untuk Lelaki

Gambar ihsan google Lelaki kena makan vitamin? Tak macho la macam ni! Jarang kita mendengar lelaki konsisten mengambil vitamin kecuali atas arahan doktor atau isteri 🙂 Setiap orang perlu menjaga kesihatan untuk mengelakkan dari penyakit yang sering menyerang seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, kegemukan, strok dan tidak ketinggalan juga mengalami perubahan hormon seawal usia … Read moreVitamin Untuk Lelaki

Testimoni Vitamin Kesuburan

TESTIMONI GLA DAN ZINC SHAKLEE TESTIMONI PENGGUNA ADIK SAYA SENDIRI Assalamualaikum dan salam sejahtera.. atas izin Allah s.w.t .. pada 10.5.2013 sy telah dapati UPT sy positif..setelah 1 tahun lebih dan hampir 2 tahun mendirikan rumahtangga.. alhamdulilah berkat usaha…doa..tawakal menjadikan permintaan sy didengar Allah s.w.t. Apa ingin sy tekankn di sini bersangka baik lah kepada … Read moreTestimoni Vitamin Kesuburan