Buah Petola Mampu Mengatasi Masalah Keputihan

Gambar ihsan Google Betul ke buah petola mampu mengatasi masalah keputihan, macam tak percaya je kan. Kebiasaannya buah petola ni kita masak tumis air je betul tak, tak tau la pulak, rupa-rupanya buah petola ni banyak khasiatnya yang kita tidak ketahui. Buah petola mengandungi karbohidrat, protein, lemak, mineral, besi, fosforus, kalsium, vitamin A, B1, B2, … Read moreBuah Petola Mampu Mengatasi Masalah Keputihan

Makanan Terbaik Untuk Jantung Kita

Ada banyak pilihan samada kita nak menjaga jantung kita atau membiarkan sahaja jantung kita bekerja dengan keras. Antara perkara yang mudah dilakukan adalah mengubah suai pemakanan seharian bagi mengurangkan risiko diserang penyakit jantung. Ada beberapa jenis makanan yang bermanfaat untuk kesihatan jantung. Makanan terbaik untuk jantung kita ialah Ikan Antara pilihan yang baik salmon. Ikan … Read moreMakanan Terbaik Untuk Jantung Kita

Susahnya Nak Bangun Tidur…Kenapa Ya?

kring!!!!!! Aduhai dah bunyi la plak loceng ni, rasanya baru je nak nyenyak tidur, tak kisahlah dari apa jenis jam sekalipun yang anda telah kuncikan sebelum tidur. Rasanya baru je nak nyenyak tidur,  rasa nak sambung tidur balik tapi bila memikirkan hari ini adalah hari kerja, hari anak-anak sekolah atau uolls ada temujanji penting terpaksalah lupakan seketika … Read moreSusahnya Nak Bangun Tidur…Kenapa Ya?

Menangislah Kerana Ia Melegakan

Menangislah kerana ia melegakan, menangis dengan geram sambil berus bilik air hasilnya lagi mengagumkan. Jangan segan-segan untuk menangis. Ini kerana menangis banyak kelebihannya.  1. Meningkatkan Kadar Denyutan Jantung Masa menangis denyutan jantung sebenarnya meningkat dan ia dianggap sebagai latihan yang berguna bagi rongga badan, urat-urat dada dan kedua-dua belah bahu. Selepas menangis kadar, kadar degupan … Read moreMenangislah Kerana Ia Melegakan

Ragam Anak-anak Dengan Kacang Soya

Ada apa dengan kacang soya, baru-baru ni pelbagai cerita keburukan kacang soya, sedangkan kacang soya merupakan makanan atau minuman pilihan bagi orang-orang berketurunan Cina, mereka yang berketurunan Jawa pun makan kacang soya, tempe tu dibuat dari kacang soya ya, bagi mereka yang tak tahu. Entri kali ini saya nak cerita ragam anak-anak dengan kacang soya. … Read moreRagam Anak-anak Dengan Kacang Soya

Pengurusan Cuti Tahun 2015

Hari ini dah 9 Januari 2015, rasanya saya belum berkesempatan nak buat entri tahun baru 2015 ni maklumlah sibuk, ya kut sibuk. Macam-macam perkara perlu dibuat, dirancang apabila masuk tahun baru lebih-lebih lagi tahun ni, 2 orang anak akan menduduki peperiksaan besar, adik saya yang bongsu akan melangsungkan perkahwinan, perjalanan bisnes juga perlu dirancang sebaik-baiknya … Read morePengurusan Cuti Tahun 2015

Penyakit Yang Sering Menyerang Lelaki

Antara 5 penyakit yang sering menyerang lelaki ialah Skizofrenia, penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi, barah dikalangan lelaki dan disfungsi ereksi (ED). Skizofrenia Ia adalah sejenis gangguan kimia dalam otak. Seorang psikiatri Sweden, Eugen Bleuler menggunakan perkataan ini  buat pertama kalinya pada tahun 1911 untuk menjelaskan keadaan pesakit yang pemikirannya seakan-akan tidak boleh bersambung. … Read morePenyakit Yang Sering Menyerang Lelaki

Petua Awet Muda Untuk Wanita 40an

Berapa ramai antara kita yang mengambil sarapan secara lengkap setiap hari? Kalau terlewat bangun tidur lagi kelam kabut silap-silap minum air masak pun boleh terlupa. Kalau tanya setiap orang, semua nak awet muda, nak sihat, nak kulit yang cantik akan tetapi kurang rajin nak jaga pemakanan. Saya akan kongsikan beberapa petua awet muda untuk wanita … Read morePetua Awet Muda Untuk Wanita 40an

Hinakah Bergelar Surirumah Atau Tidak Bekerja?

Rugi je belajar tinggi-tinggi tapi tak bekerja, dah bayar mahal-mahal tak bekerja, macam mana nak bayar segala pinjaman pelajaran. Jadi surirumah ni selekeh je, badan bau bawang, selalu ketinggalan dengan perkembangan semasa. Pelbagai tanggapan negatif diberikan kepada surirumah dan sebenarnya ramai yang berbangga dan rasa lega bergelar surirumah sebab apa? Sebab kami lebih selesa menguruskan … Read moreHinakah Bergelar Surirumah Atau Tidak Bekerja?